Je zou elke nacht op je linkerzij moeten slapen. Dit zijn de 5 redenen waarom

Wat voor een slaper ben jij? Iemand die op zijn buik slaapt? Misschien slaap je wel op je zij. Of misschien houd je het wel eenvoudig en slaap je gewoon op je rug.

Blijkt dat het wel degelijk belangrijk is hoe je slaapt, vooral dan voor je gezondheid en algemeen welzijn.

Dus welke zij is de beste? Dat hangt er een beetje vanaf. In de regel is op je zij slapen het beste voor je. Maar het is interessant om weten dat op je linkerzij slapen eigenlijk beter is dan slapen op je rechterzijde.

Dit is waarom:

Het helpt om gifstoffen te verwijderen.

Je lichaam heeft meer tijd om giffen te filteren omdat je linkerzijde de dominante lymfatische kant is. Slapen op je linkerzijde helpt ook om afvalstoffen uit je hersenen te verwijderen.

Het verbetert je spijsvertering.

Slapen op je linkerzij stimuleert je spijsvertering, en laat je lichaam toe om sneller voedingsstoffen op te nemen en afvalstoffen te verwijderen. Door op je linkerzij te slapen beweegt voedsel ook gemakkelijker van je grote darm naar je endeldarm.

Het is goed voor je baby.

Als je zwanger bent, is het beter om op je linkerzij te slapen omdat daardoor meer voedingsstoffen via de placenta naar de baby stromen. Het neemt ook de druk van je rug een beetje weg en vermijdt dat de baarmoeder op de lever drukt.

Het verzacht maagzuur.

Omdat je maag links in je lichaam gesitueerd is, helpt op je linkerzijde slapen om maagzuur te verminderen. Het werkt ook erg snel! Als je na een maaltijd last hebt van maagzuur probeer dan even op je linkerzij te gaan liggen. Je zult je in geen tijd beter voelen!

Hieronder kan je een video bekijken waarin nog meer argumenten voor op je linkerzij slapen te vinden zijn.

Slaap jij op je linkerzij? Laat het ons weten in de reacties op Facebook en DEEL deze slaaptip met je vrienden!

Bron: YouTube ; Afbeeldingen: Shareably

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief.

Als eerste op de hoogte? Schrijf je dan snel in op onze nieuwsbrief.