Mama besproeit baby met tuinslang. Als ze zich omdraait, zit hij helemaal onder de blaren!

Een mama uit Arizona waarschuwt andere ouders om altijd de temperatuur van de tuinslang te controleren voor kinderen ermee te laten spelen nadat haar zoon zwaar verbrand raakte. Dominique Woodger was een klein zwembadje aan het vullen voor haar 9 maanden oude zoon toen hij plotseling vreselijk begon te krijsen. Omdat Woodger haar zoon even had besproeid, dacht ze dat hij gewoon niet van het water in zijn gezichtje hield.

tuinslang1

“Ik dacht dat hij huilde omdat hij boos was … hij haat het wanneer hij in het gezicht gesproeid wordt” vertelde ze. “Ik wist niet dat het hem kon verbranden.” Toen merkte ze echter dat de huid van haar zoon helemaal rood zag en vol blaren stond.

“Het pelde helemaal af. Zijn rechterkant zat helemaal onder de blaren” vertelde ze nog.

“Wanneer het erg warm is en het water in de tuinslang de tijd krijgt om op te warmen, kan zelfs een blootstelling van 30 seconden tot ernstige brandwonden leiden” voegt kapitein Larry Subervi van de brandweer te Phoenix hier nog aan toe.

Hoewel de baby van Woodger over ongeveer 30% van zijn lichaam brandwonden van de tweede graad heeft opgelopen, wordt een snel herstel verwacht.

“Wees alsjeblieft voorzichtig. Voel even aan de tuinslang en het water voor je begint te sproeien” geeft ze nog mee als raad.

DEEL deze belangrijke waarschuwing met iedereen die je kent!

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief.

Als eerste op de hoogte? Schrijf je dan snel in op onze nieuwsbrief.