Duizenden wildvreemden steunden het kind met het Downsyndroom. Nu kan hij zijn droom uit laten komen

Een van onze beste verhalen tijdens de feestdagen is de spectaculaire ommekeer in het leven van een prachtige peuter en de kracht van sociale media. Stel je eens voor dat je met je prachtige kind naar een modellenbureau gaat en ze wijzen je kind af – omdat hij het syndroom van Down heeft.

Dat is precies wat er gebeurde met Meagan Mash toen ze haar glimlachende baby Asher naar een agentschap in Georgia meenam. Haar hoop dat haar zoon niet anders zou behandeld worden omwille van zijn beperking werd aan diggelen geslagen. In een land dat diversiteit hoog in het vaandel draagt, blijken kinderen met het Downsyndroom nog altijd met heel wat vooroordelen geconfronteerd te worden.

Meagan kon dit niet zomaar over zich heen laten gaan en deelde haar verhaal op de Facebookpagina “Kids With Down Syndrome” en het ging viraal.

OshKosh B’Gosh kreeg lucht van het verhaal en waren het er helemaal over eens dat Asher het perfecte gezicht was om hun merk te vertegenwoordigen. Ze beslisten om hem het gezicht te maken voor hun nieuwe collectie voor de feestdagen!

“Ik wil dat mensen in staat zijn om mijn zoon te zien en niet meteen te zeggen ‘Oh, hij heeft Down’”, zei Meagan Nash. “Ik wil dat mensen zeggen: ‘Oh, wat een leuk shirt heeft hij aan, dat wil ik ook voor mijn kind.’ Het is tijd dat we beseffen dat ze niet zomaar een voorbijgaande trend zijn in de reclame. Ze zijn er om te blijven”, zei Nash nog.

DEEL dit inspirerende bericht met je vrienden!


Bron en afbeelding: Inspire More

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief.

Als eerste op de hoogte? Schrijf je dan snel in op onze nieuwsbrief.